План
1. Дитинство — природна школа доброти.
2. Роль сім'ї у вихованні в дітей почуття
чуйності й доброти.
3.
Типові помилки
батьків.
4.
Джерела доброти.
ХІД ЗБОРІВ
Про необхідність виховання в дітей із
малих років почуття доброти переконливо
писав у своїх творах В.О. Сухомлинський. Він пілкреслював, шо дитинство для
дитини с природною школою сердечності. Це одне з найскладніших і найтонших виховних
завдань сім'ї і школи Ви покликані облагородити серце своєї дитини,
одухотворити його поривання і бажання вищою людською красою — чуйністю,
співчутливістю. З перших днів свідомого життя людині треба пам'ятати, шо вона
стане не гільки творцем матеріальних і духовних цінностей, а й сином старих
батьків. чоловіком, батьком.
Помиляються ті батьки, які думають, шо
доброта і чуйність — природжені почуття. Ні, це не так. Дитину потрібно вчити робити добро.
Часто ми буваємо свідками незрозумілого
факту: в хорошій працьовитій сім'ї, де батьки душі не чують у дітях, годують.
одягають, пестять, діти іноді виростають байдужими. безсердечними. На перший
погляд це здається парадоксальним Але ніякого парадоксу тут немає: так буває
тому , шо дитина знає лише радощі споживання, які не можуть самі собою розвинути
почуття доброти, чуйності Вони виникають тільки тоді, коли ми формуємо
моральний досвід, тобто вправляємо дітей у добрих вчинках прилучаємо їх до
витої людської радості — радості творення добра для інших людей. Тільки це. воістину безкорисливе і
тому справді людське переживання, є силою, то облагороджує юне серце.
Письменниця Тетяна Тесс описує такий
випадок. Навесні, коли пішов лід на річці, хлопчик років восьми захотів
погратися в «капітана» і скочив на крижину. Але крижина розкололася, тріщина
ставала все ширшою, а «капітан» зі страху заревів, Хлопчики, що були на
березі, розгубилися, тупцяли на місці. І ось, поки дорослі бігли до річки,
хлопчина років чотирнадцяти скочив на крижину, притягнув кінцем лижі крижину з
«капітаном», схопив його в обійми і через хвилину вже стояв разом із ним на
твердому грунті. Усе це трапилося миттєво. Презирливо оглянувши хлопчика, що
продовжував плакати. його рятівник сплюнув крізь зуби і
пішов не оглядаючись і. Одна з жінок, що була на березі,
впізнала в герої Толіка — першого хулігана в їхньому дворі «Не можу вибачити собі, — зауважує Тетяна
Тесс — шо не наздогнала цього Толіка. не поговорила з ним але я глибоко
переконана, що в душі «першого хулігана в дворі» під товстою корою грубості й
пустощів живе, як джерело, чиста сила відваги й доброти, яка штовхнула його на
цей вчинок».
Хочеться, зауважити, що коли ми оцінюємо
вчинок дітей, дорослих, то обов'язково хочемо зрозуміти навіщо чому, чим
керувалася людина? Так само, сприймаю навіть і добрі вчинки своїх дітей, варто
час від часу спробувати проаналізувати
їхні мотиви, тому шо іноді можуть помилитися, оцінюючи вчинок тільки за
зовнішніми проявами
Які б моральні якості, шановні батьки,
ви не хотіли виховати у дітей, всі вони мають у своїй основі прекрасну людську
властивість — відчуття того, що переживає людина не тільки у хвилини радості, а й у хвилини
смутку. болю, самотності... Саме в цьому джерела доброти.
Найвища наука життя — мудрість. А найвища мудрість бути добрим. Доброта і чуйність,
співпереживання і щиросердечність, уміння розділити чужий біль, підтримані у
важку хвилину, розрадити в горі й біді — це завжди було в характері нашого
українського народу.
Але що потрібно зробити для того, щоб ці
згадані добрі вчинки і традиції, оте всенародне
милосердя, що здавна було властиве нашому народові, зберегти на віки?
Напевне, треба менше говорити про добро,
а просто проявляти милосердя до тих, хто потребує підтримки і вчити цього своїх
дітей.
Не говори про доброту,
Коли ти сам нею не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
бо доброта не тільки те.
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа.
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині.
Як чисте сяйво доброти.
Інколи в нас закрадається думка і постає
запитання: яка вулиця веде до храму? Де той шлях до правди і добра,
яким треба йти кожному '
На це запитання публіцист Ігор Золотухіи
відповів так: «Ця вулиця проходить через душу кожного з нас, і той храм, храм
добра, правди і любові, кожен повинен будувати в собі, вимітаючи зі своєї душі
зло і брехню, які вгніздилися в ній і руйнують її».
Якби кожна зла людина зробила на одну
злу справу менше, кожна добра — на одну добру справу більше, наскільки
світлішим стало б наше життя. Тому, я закликаю вас бути добрими, людяними,
милосердними, терплячими, нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах,
бережіть свої серця і серця дітей від усього злого.
Пам'ятайте, шановні батьки, шо виховання
чуйності і доброти здійснюється перш за все в
батьківському домі. Тепла, дружня атмосфера в сім'ї, уважне й турботливе
ставлення її членів один до одного і до людей взагалі, цілеспрямованість впливу
батьків сприяють формуванню людини, яка готова робити добрі справи і цінувати
добро, зроблене для неї.
А зараз хочу подарувати вам, шановні
батьки, пам'ятки про нашу сьогоднішню зустріч і прошу пам'ятати про те, що ще
літописець Київської Русі Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» закликав:
— не забувайте убогих, подавайте сиротам,
захистіть вдову;
— не майте гордощів у своєму серці,
старших шануйте;
— не проминіть ніколи людину, не
привітавши її, і добре слово мовте;
—
на світанні,
побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть: «Господи, додай мені
літа до літа, щоб я честю й добром виправдав життя своє».
Ось і закінчилася наша розмова. Я
сподіваюся, що всі ми станемо добрішими, милосерднішими, а ця година доброти
переросте у щоденну потребу робити добро.
Шановні батьки, завжди пам'ятайте, що ви покликані облагородити
серце маленького громадянина, одухотворити його поривання і бажання вищою
людською красою — чуйністю, співчутливістю.
ПАМ'ЯТКА
ДЛЯ БАТЬКІВ
1. Не рідше одного
разу на місяць відвідуйте школу, дізнавайтеся про успіхи та поведінку своїх
дітей. Радьтеся з класоводом, як поліпшити родинне виховання.
2 Пам'ятайте, що для
формування характеру дитини ваш власний приклад має надзвичайно велике значення
3. Дотримуйтеся єдиних вимог до дитини всіх
членів сім'ї,
4. Вимогливість до культури поведінки, до
задоволення бажань дітей повинна стати певною традицією у сімейному вихованні
дітей.
5. З повагою ставтеся до одиноких людей,
проявляйте милосердя до тих, хто потребує підтримки та вчіть цього своїх
дітей.
6. Будь-які заборони висловлюйте тактовно,
не ображаючи дитину.
7. Правильно оцінюйте вчинки дітей.
8. Особливу увагу звертайте на розвиток у
дітей любові до природи. Людина, у якої не сформовані добрі почуття до
природи, не буває, як правило, доброю до людей.
9 Пам'ятайте, що
тільки тепла, дружня атмосфера в сім'ї, уважне і турботливе ставлення її членів
один до одного і до людей взагалі, цілеспрямованість впливу батьків сприяють
формуванню людини, яка готова робити добрі справи для інших людей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий