Мета: Інформувати батьків про концептуальні підходи до організації
виховного процесу в школі і в класі, спільно з батьками визначити основні
правила (принципи) побудови взаємодії з учнями.
Підготовка
І. Готуються бланки
тесту «Чи в достатній мірі Ви контактні з дітьми?» для визначення рівня
контактності батьків у спілкуванні з дітьми.
Тест
«Чи достатньо Ви контактні з дітьми»?
1. Як Ви вважаєте, чи є у Вашій сім’ї
взаєморозуміння?
2. Чи радяться з Вами діти з особистих питань, чи
спілкуються душа в душу?
3. Чи цікавляться діти Вашою роботою?
4. Чи знаєте Ви друзів Ваших дітей?
5. Чи бувають вони у Вас вдома?
6. Чи беруть участь у господарських справах Ваші
діти разом з Вами?
7. Чи перевіряєте Ви, як діти виконують уроки?
8. Чи є у Вас спільні з дітьми захоплення і
заняття?
9. Чи беруть діти участь у підготовці до свят?
10. Чи віддаєте Ви перевагу проведенню відпустки разом з дітьми?
Обробка результатів тесту
Стверджувальна
відповідь оцінюється двома балами. Відповідь, виражена словами «іноді», «часом»
– одним балом, «ніколи» – «0».
А тепер підрахуйте:
Якщо Ви набрали 20
балів, Ваші стосунки з дітьми можна вважати благополучними.
Від 10 до 20
балів - задовільними, проте недостатньо багатогранними. Подумайте, в чому
саме вони мають бути доповненими, більш поглибленими.
Якщо менше 10
балів - Ваші контакти з дітьми перебувають у недостатній мірі. Варто
подумати, як їх поліпшити.
ІІ. Перед
проведенням зборів, заздалегідь, дітям пропонується «намалювати» свою біографію
(кольорову). Слова, і фрагменти малюнків виконуються кольоровими олівцями
або фломастерами.
Схема автобіографії
1. Моє прізвище __________________________
2. Моє ім’я _______________________________
3. Мені _________ років
4. Мій улюблений колір ____________________
5. У променях сонечка розташуй свою сім’ю:
6. Якби у тебе залишилась остання пелюстка від
квітки-семицвітки, то вона була б ______________ кольору, а останнє бажання
загадав, щоб
_________________________________________________________________
7. Мої улюблені
слова:
1. ……….
2. ……….
8.
Моє улюблене місце вдома:
9. Мені не подобаються слова: 1. ………. 2. ……….
Оформлення, обладнання та інвентар
1. У центрі дошки -
плакат зі словами
«Діти мають виховуватись не для сучасного, а для майбутнього, можливо,
кращого стану роду людського».
Е. Канта
|
2. Оформлюється
схема «Модель випускника», на якій представлена мета, завдання, зміст виховного
процесу в школі, а також форми роботи і взаємодії учнів, учителів і батьків.
3. На партах перед
батьками розкладені схеми, які являють собою поетапну модель вивчення процесу
самовдосконалення особистості.
4. Музичний супровід
- спокійна лірична музика.
Хід
зборів
І.
Експрес-діагностика «Чи в достатній мірі Ви контактні з дітьми?»
… Для того, щоб виховувати, безсумнівно, необхідно дуже
добре знати особливості дитини, вміти користуватись різними педагогічними
прийомами; та ще важливіше вміти спілкуватися з дітьми, досягати
взаєморозуміння у спілкуванні з ними.
(Проводиться тестування батьків, після якого вони відразу
ж можуть визначити рівень своєї контактності у спілкуванні з дітьми).
ІІ.
Знайомство батьків з автобіографіями їхніх дітей.
Класний керівник повідомляє батькам про те, що їхні діти
«намалювали» свої біографії, та пропонує їм передбачити, яким є найзаповітніше
бажання їхньої дитини. Потім роздає батькам ці автобіографії, і вони порівнюють
свої передбачення з відповіддю дитини. (Звучить тиха музика, батьки продовжують
знайомитися з автобіографіями дітей).
ІІІ.
Рольова гра «Навпаки».
Мета гри полягає в тому, щоб дати батькам можливість
відчути, наскільки у спілкуванні з дитиною ми забуваємо, що вона - теж
особистість. Сутність гри полягає в тому, що роль дитини виконує хтось із
батьків, а роль суворого батька, в якого у спілкуванні переважає авторитарний
стиль, бере на себе вчитель. Після гри батьки висловлюють думку, що таке спілкування
поглиблює розбіжність між дитиною і дорослим, сприяє накопиченню суперечностей
і проблем. Батьки роблять висновок про те, що необхідно змінювати форми і стиль
спілкування, щоб досягти позитивного результату.
Представлення класним керівником виховної системи класу і
моделі випускника педагогічного ліцею.
Дійсні причини недоліків людини та її невдач зосереджені
не в тих обставинах, які її оточують, а в ній самій. І головне завдання
позбавлення недоліків - перебудова самого себе, власне самовдосконалення. Саме
ця ідея покладена в основу виховної системи класу. Завдання учителя, батьків -
допомогти дитині усвідомити себе, повірити в самого себе і в свої можливості та
здібності, сприяти саморозвитку дитини.
ІV.
Обговорення принципів спілкування.
Безперечно, наступна робота відповідальна і складна,
досягти позитивних результатів можна лише при взаємодії сім’ї та школи,
співпраці батьків і самих дітей, а тому необхідно розробити принципи взаємодії
дорослих і учнів-п’ятикласників.
В
процесі дискусії розробляються такі принципи:
1. Взаємоповага і
довір’я.
2. Розумна система
покарань і позитивне стимулювання - шлях до успіху.
3. Позбавитись
правила: погана оцінка - поганий учень. Вірити у творчі сили дитини.
4. «Діти мають
робити те, що хочуть, а хотіти вони повинні саме того, чого бажає педагог»
(Ж.-Ж. Руссо).
V. На основі виступу класного керівника і думок батьків
формулюється рішення батьківських зборів про побудову такої виховної системи
класу, яка ґрунтується на ідеї самовдосконалення і саморозвитку школяра.
Комментариев нет:
Отправить комментарий